logo {background: #CCC url('http://www.blogfa.com/layouts/Shamim/bg_header.jpg') no-repeat;font-size: 12px;height: 100px} آزمون شالبند چاچوان ووشو :: wushufereydonshar #Header-IS{background:url('http://s8.picofile.com/file/8280554434/imagrfes.jpg') no-repeat -->


درجه بندی ابتدایی ووشو (تا کمربند مشکی) همانند سایر رشته ها و با استفاده از کمربند های رنگی میباشد.  (برخی از این کمربند ها در رشته های مختلف متفاوتند اما به طور کلی همان گونه است که ذکر خواهد شد.)

هنر جوی تازه کار که جدیدا به جمع ووشو پیوسته است ، کمربند سفید می بندد و پس از آن به ترتیب کمربند زرد ، نارنجی ، سبز ، آبی ، بنفش ، قهوه ای ، قرمز و نهایتا مشکی.  اما شیوه ی درجه بندی دان ها در ووشو با سایر رشته ها یک تفاوت اصلی دارد و آن این است که در ووشو برای درجه بندی دان ها از عکس حیوانات استفاده میشود در حالی که در سایر رشته ها (البته اغلب آن ها و نه همه ی آن ها) از قرار دان خط زرد روی کمربند مشکی استفاده میشود. در رشته هایی به غیر از ووشو برای دان 1 یک خط زرد روی کمربند قرار میگیرد، دان 2 دو خط زرد ، دان 3 سه خط و همین طور الی آخر... (همانند تصویر زیر)

نمونه ای از دان های رشته های غیر از ووشو

در این نوع رده بندی هر خط زرد معادل یک دان است.

برای مثال این شخص دارای دان 7 است.


اما در ووشو از عکس حیوانات استفاده میشود که این حیوانات در  سبک چاچوان ...

اما در ووشو از عکس حیوانات استفاده میشود که این حیوانات در  سبک چاچوان  ؛ عقاب ، ببر و نهایتا اژدها در نظر گرفته شده است.

حیوانات مورد استفاده در درجه بندی دان ها در سبک چاچوان ووشو

سبک چاچوان دارای 9 دان است به طوری که استاد دارای دان 9 ، استاد مسلم ووشو محسوب می گردد.

ذیلا درجه بندی دان ها در این سبک (از دان 1 تا 9) خدمت شما مشتاقان هنرهای رزمی ارائه میگردد.

 

3 دان اول ؛ نشان عقاب

 

 

دان 1 : عقاب سبز

دان 2 : عقاب نقره ای

دان 3 : عقاب طلایی

 

3 دان دوم ؛ نشان ببر

 

 

دان 4 : ببر سبز

دان 5 : ببر نقره ای

دان 6 : ببر طلایی

 

3 دان آخر ؛ نشان اژدها

 

 

دان 7 : اژدهای سبز

دان 8 : اژدهای نقره ای

دان 9 : اژدهای طلایی